Zostań dziennikarzem ekonomicznym – trwa nabór do Akademii Mediów
Akademia Mediów – zostań dziennikarzem ekonomicznym
Rozpoczął się nabór do trzeciej edycji Akademii Mediów, unikatowego programu, którego celem jest stworzenie trwałej instytucji kształcącej przyszłych dziennikarzy ekonomicznych, komentatorów, liderów opinii i współpracowników mediów gospodarczych.
Akademia Mediów jest organizowana przez Fundację 2065 im Lesława A. Pagi. Projekt jest skierowany do studentów i absolwentów kierunków ekonomicznych i prawniczych, którzy chcą wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie biznesowe we współpracy z najbardziej prestiżowymi redakcjami ekonomicznymi w Polsce.
Bycie dziennikarzem ekonomicznym jest misją szczególną. To z mediów, a nie z instytucji edukacyjnych, czerpiemy najczęściej wiedzę o ekonomii i finansach. To media oceniają politykę gospodarczą władz publicznych, sugerując obywatelom, jakie działania zasługują na wsparcie. To z mediów dowiadujemy się, jak i gdzie inwestować, kiedy warto kupić nieruchomość oraz jakie będziemy płacić podatki. To media wreszcie prezentują analizy sytuacji ekonomicznej na poszczególnych rynkach, radzą, jak prowadzić działalność gospodarczą, wpływają na nasz sposób myślenia o biznesie.
„Na sukces pierwszej edycji złożyło się kilka czynników. Przede wszystkim idea stworzenia trwałej instytucji, która przy pełnej akceptacji i zaangażowaniu mediów oraz firm partnerskich będzie szkolić dziennikarzy, liderów opinii, współpracowników mediów zajmujących się tematyką gospodarczą” – mówi Ewa Paga, Prezes Fundacji 2065 im. Lesława A. Pagi.
Do projektu mogą przystąpić młodzi ludzie (do 30. roku życia) z wiedzą i doświadczeniem biznesowym, którzy chcą spróbować swoich sił w mediach gospodarczych. Podczas czterech weekendowych sesji szkoleniowych odbywających się na przełomie listopada i grudnia uczestnicy wezmą udział w: (1) warsztatach dziennikarskich, prowadzonych przez wybitnych dziennikarzy ekonomicznych, (2) warsztatach językowych, (3) kameralnych spotkaniach z Gośćmi – osobistościami świata biznesu lub mediów, (5) warsztatach miękkich z zakresu wystąpień publicznych (prowadzonych przez DOOR Group), (6) debatach z Ekspertami – przedstawicielami partnerów merytorycznych projektu: Giełdy Papierów Wartościowych, CMS Cameron McKenna, PKN Orlen, PZU, PwC, Tauron Polska Energia.
Aby aplikować, wystarczy wypełnić formularz aplikacyjny na stronie paga.org.pl/akademiamediow załączając do niego jeden z tekstów do wyboru (max 2 tys. znaków):(i) komentarz giełdowy do sesji na dowolnym rynku GPW z dnia złożenia aplikacji bądź dnia poprzedniego lub (ii) analizę/komentarz do wybranej sytuacji mikro- bądź makroekonomicznej.
Rekrutacja trwa do 4 listopada 2012 r.
Uroczysta inauguracja Akademii odbędzie się 16 listopada w Warszawie. Debata towarzysząca uroczystości będzie dotyczyła roli nowych mediów w kształtowaniu ekonomicznej świadomości społeczeństwa. Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny. Najlepsi będą mieli możliwość odbycia stażu w redakcjach partnerskich.
Dodatkowe informacje: Fundacja 2065 im. Lesława A. Pagi
sekretariat@paga.org.pl, tel.: 537 73 31
http://facebook.com/akademiamediow
***Equity Magazine jest patronem medialnym tego wydarzenia***
Dodaj komentarz